TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Katedra Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych

Laboratorium Badań i Diagnostyki Maszyn i Napędów Elektrycznych

Kierownik: dr hab. inż. Marcin Wolkiewicz, prof. uczelni

Lokalizacja: bud. A10, sala 03, tel. 71 320 42 91

W laboratorium prowadzone są badania naukowe z zakresu monitorowania i diagnostyki napędów z silnikami indukcyjnymi, automatyzacji badań maszyn elektrycznych oraz zastosowania metod sztucznej inteligencji w diagnostyce.

Na stanowiskach badawczych prowadzone są zajęcia laboratoryjne z przedmiotów:

1. Systemy monitorowania i diagnostyki w przemyśle.
2. Badanie i diagnostyka napędów przekształtnikowych.
3. Badanie i diagnostyka maszyn i napędów elektrycznych.
4. Mikrosystemy w pomiarach.

Rozkład zajęć w semestrze zimowym 2019/2020

Laboratorium wyposażone jest w następującą aparaturę badawczą:

Komputery przemysłowe firmy National Instruments NI PXI (8106, 8186), NI PXIe-8133
Karty pomiarowe NI PXI (4462, 4472)
Karty pomiarowe NI USB (9215, 9234, 6211, 6212), NI PCI (6251, 6013)
Analizator drgań SVAN 954 firmy SVANTEK z przetwornikiem drgań DYTRAN 3185D
Laserowy system do osiowania OPTALGIN smart
Oscyloskop cyfrowy HP Infinium,
Multianalizator Pulse typ 3560 firmy Brüel& Kjær
Sterownik DSP typ DS1102 firmy dSPACE,
Falowniki napięciowe PWM firm Siemens, Lenze, Vacon, Danfoss
Przetworniki pomiarowe: drgań (akcelerometry DeltaTron 4506, 4395, 4397) i siły
Przetworniki pomiarowe prądów i napięć typu LEM,
Przetworniki momentu elektromagnetycznego i prędkości obrotowej,
Przetworniki tensometryczne.

Ponadto w laboratorium znajdują się wyspecjalizowane i zautomatyzowane stanowiska badawcze (dla silników indukcyjnych małej mocy) do:

Badania uszkodzeń wirników klatkowych,
Badania uszkodzeń uzwojeń stojana,
Badania uszkodzeń łożysk tocznych,
Badania ekscentryczności maszyn indukcyjnych,
Badania niewspółosiowości napędów elektrycznych,
Badania niewyważenia wirników w silnikach indukcyjnych
Badania stanów dynamicznych (rozruch, nawrót, ponowne załączenie, sterowanie częstotliwościowe),
Badania stanów cieplnych,
Monitorowania pomp zanurzonych.

Politechnika Wrocławska © 2024

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji: Polityka Prywatności Politechniki Wrocławskiej

Akceptuję