TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Bezczujnikowe układy napędowe z silnikami indukcyjnymi
Spis treści
1. Współczesne napędy elektryczne - stan obecny i perspektywy rozwoju
1.1. Wprowadzenie
1.2. Główne kierunki rozwoju energoelektroniki
1.3. Tendencje w rozwoju maszyn elektrycznych
1.4. Tendencje w rozwoju napędów regulowanych
1.5. Rozwój technik mikroprocesorowych
1.6. Podsumowanie
2. Modele matematyczne silnika indukcyjnego
2.1. Układ równań różniczkowych trójfazowej maszyny indukcyjnej
2.2. Wektory przestrzenne i ich reprezentacja w układach współrzędnych
2.3. Postać wektorowa modelu matematycznego silnika indukcyjnego
2.4. Model matematyczny silnika indukcyjnego w jednostkach względnych
2.5. Model matematyczny silnika indukcyjnego w postaci równań stanu
2.6. Modele matematyczne silnika indukcyjnego w różnych układach współrzędnych
2.6.1. Sterowanie silnikiem indukcyjnym przez wymuszenie napięcia stojana
2.6.2. Sterowanie silnikiem indukcyjnym przez wymuszenie prądu stojana
2.7. Model matematyczny silnika indukcyjnego dla stanu ustalonego
2.7.1. Ogólna postać schematu zastępczego silnika indukcyjnego
2.7.2. Schemat zastępczy silnika indukcyjnego odniesiony do strumienia magnesującego
2.7.3. Schemat zastępczy silnika indukcyjnego odniesiony do strumienia rozproszenia stojana
2.7.4. Schemat zastępczy silnika indukcyjnego odniesiony do strumienia rozproszenia wirnika
2.7.5. Charakterystyki mechaniczne silnika indukcyjnego w zależności od rodzaju sterowania
3. Metody częstotliwościowego sterowania prędkością kątową silnika indukcyjnego
3.1. Zagadnienia optymalizacji statycznej
3.2. Podział metod sterowania momentem i prędkością silnika indukcyjnego
3.3. Zagadnienie orientacji sterowania względem wektora pola magnetycznego silnika
3.3.1. Sterowanie zorientowane względem wektora strumienia wirnika
3.3.2. Sterowanie zorientowane względem wektora strumienia stojana
3.4. Współpraca silnika indukcyjnego z przemiennikiem częstotliwości
3.4.1. Zasilanie silnika indukcyjnego z przemiennika częstotliwości z tranzystorowym falownikiem napięcia MSI przy wymuszeniu napięciowym
3.4.2. Zasilanie silnika indukcyjnego z przemiennika częstotliwości z tranzystorowym falownikiem napięcia sterowanym metodą formowania prądu
3.5. Metody wektorowe przy stabilizacji strumienia
3.5.1. Idea i podział metod polowo zorientowanych - FOC
3.5.2. Bezpośrednie sterowanie polowo zorientowane - DFOC
3.5.3. Pośrednie sterowanie polowo zorientowane - IFOC
3.5.4. Metoda naturalnej orientacji wektora pola - NFO
3.5.5. Metoda bezpośredniego sterowania momentem - DTC
3.5.6. Sterowanie nieliniowe
3.5.6.1. Linearyzacja przez sprzężenie zwrotne - podstawy teoretyczne
3.5.6.2. Linearyzacja silnika indukcyjnego poprzez sprzężenie zwrotne od stanu
3.6. Metody wektorowe przy stabilizacji poślizgu silnika
3.7. Metody skalarne przy stabilizacji strumienia silnika
3.7.1. Pośrednia metoda stabilizacji strumienia przez zmianę amplitudy napięcia stojana
3.7.2. Pośrednia metoda stabilizacji strumienia przez zmianę amplitudy prądu stojana
3.7.3. Metoda bezpośredniego sterowania amplitudą strumienia
3.8. Metoda skalarna przy stabilizacji poślizgu silnika
4. Metody odtwarzania zmiennych stanu w układach napędowych z silnikami indukcyjnymi
4.1. Rodzaje metod odtwarzania zmiennych stanu silnika indukcyjnego
4.2. Fizykalne metody odtwarzania zmiennych stanu
4.3. Algorytmiczne metody odtwarzania zmiennych stanu SI
4.3.1. Podział metod algorytmicznych
4.3.2. Symulatory zmiennych stanu
4.3.3. Obserwatory zmiennych stanu
4.3.3.1. Wprowadzenie
4.3.3.2. Obserwator nieliniowy
4.3.3.3. Obserwator liniowy niestacjonarny pełnego rzędu
4.3.3.4. Obserwator liniowy niestacjonarny zredukowanego rzędu
4.3.3.5. Obserwator typu „sliding mode”
4.3.3.6. Obserwator rozszerzony
4.3.4. Filtr Kalmana
4.4. Metody neuronowe
4.4.1. Wprowadzenie
4.4.2. Rodzaje sieci neuronowych stosowanych w zagadnieniu estymacji zmiennych stanu
5. Algorytmiczne metody odtwarzania strumienia i prędkości kątowej silnika indukcyjnego
5.1. Wprowadzenie
5.2. Modele matematyczne wybranych estymatorów stanu silnika indukcyjnego
5.2.1. Modele matematyczne symulatorów zmiennych stanu silnika indukcyjnego
5.2.1.1. Model symulatora opartego na modelu obwodu stojana
5.2.1.2. Model symulatora opartego na modelu obwodu wirnika
5.2.1.3. Model estymatora Jansena-Lorenza
5.2.2. Modele matematyczne obserwatorów zmiennych stanu silnika indukcyjnego
5.2.2.1. Model obserwatora liniowego niestacjonarnego zredukowanego rzędu
5.2.2.2. Model obserwatora liniowego niestacjonarnego pełnego rzędu
5.2.3. Odtwarzanie prędkości w układach z symulatorami i obserwatorami strumienia
5.2.4. Model matematyczny rozszerzonego obserwatora stanu
5.2.5. Model matematyczny filtru Kalmana
5.3. Wrażliwość estymatorów strumienia na parametry schematu zastępczego silnika indukcyjnego
5.4. Analiza działania wybranych estymatorów strumienia i prędkości w eksperymentalnym bezczujnikowym układzie napędowym ze sterowaniem polowo zorientowanym
5.4.1. Układ z obserwatorem zredukowanego rzędu i pomiarem prędkości
5.4.2. Układ z obserwatorem zredukowanego rzędu i estymatorem prędkości
5.4.3. Układ z obserwatorem pełnego rzędu i pomiarem prędkości
5.4.4. Układ z obserwatorem pełnego rzędu i estymatorem prędkości
5.4.5. Podsumowanie
6. Zastosowanie sieci neuronowych do odtwarzania strumienia i prędkości silnika indukcyjnego
6.1. Estymatory prędkości oparte na metodzie modelowania neuronowego
6.1.1. Estymator neuronowy Ben-Brahima
6.1.2. Nowy estymator neuronowy oparty na idei modelowania neuronowego
6.2. Estymatory prędkości i strumienia wirnika oparte na metodzie neuronowej identyfikacji
6.2.1. Odtwarzanie prędkości kątowej wirnika silnika indukcyjnego za pomocą sieci neuronowych wielowarstwowych
6.2.1.1. Podstawy teoretyczne sieci wielowarstwowych o różnej strukturze wewnętrznej
6.2.1.2. Dokładność odtwarzania prędkości kątowej
6.2.2. Odtwarzanie strumienia wirnika silnika indukcyjnego za pomocą sieci neuronowych wielowarstwowych
6.2.2.1. Odtwarzanie strumienia wirnika w przypadku stałych parametrów silnika
6.2.2.2. Odtwarzanie strumienia wirnika w przypadku zmiennych parametrów silnika
6.3. Zastosowanie neuronowych estymatorów strumienia i prędkości wirnika w bezczujnikowym układzie napędowym
6.3.1. Analiza odtwarzania prędkości silnika indukcyjnego za pomocą sieci liniowych i metody modelowania neuronowego
6.3.1.1. Odtwarzanie prędkości silnika indukcyjnego za pomocą estymatora Ben-Brahima
6.3.1.2. Odtwarzanie prędkości kątowej silnika indukcyjnego za pomocą nowego estymatora neuronowego
6.3.2. Analiza odtwarzania prędkości silnika indukcyjnego za pomocą sieci wielowarstwowych
6.3.3. Podsumowanie
7. Zagadnienia mikroprocesorowej realizacji układów sterowania napędami elektrycznymi
7.1. Warunki rozwoju zautomatyzowanych napędów elektrycznych
7.2. Podstawowe funkcje techniki cyfrowej w układach sterowania napędem
7.3. Mikroprocesory ogólnego przeznaczenia i mikrokontrolery do sterowania napędem
7.4. Zaawansowane techniki mikroprocesorowe w układach sterowania
7.5. Specjalizowane układy ASIC
7.6. Realizacja mikroprocesorowa układów sterowania napędem
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji: Polityka Prywatności Politechniki Wrocławskiej